Σε σκανδαλώδεις διορισμούς «ημετέρων», την ώρα που επιβάτες και ελληνικό δημόσιο βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, για να συντηρήσουν τον ΟΑΣΘ, προχώρησε τις τελευταίες εβδομάδες η διοίκηση του Οργανισμού.
Σύμφωνα με απολύτως εξακριβωμένες πληροφορίες της «Θ» στο διάστημα Δεκέμβριος 2010-Ιανουάριος 2011 έχουν προσληφθεί στον ΟΑΣΘ 24 υπάλληλοι, οι οποίοι στο σύνολό τους είναι συγγενικά πρόσωπα ή γνώριμοι μετόχων και συνδικαλιστών του Οργανισμού.
Οι προσλήψεις έγιναν εν κρυπτώ κατόπιν συνεννόησης μεταξύ των στελεχών του ΟΑΣΘ και ορισμένων εκ των συνδικαλιστών, χωρίς προηγουμένως οι νέες θέσεις εργασίας να δημοσιοποιηθούν ούτε στον Τύπο ούτε και στην ιστοσελίδα της επιχείρησης.
Ωστόσο θεωρούνται νομότυπες, αφού ο νόμος ο οποίος διέπει τη λειτουργία του ΟΑΣΘ επιτρέπει αυτού του είδους τη διαδικασία για ένα ποσοστό επί των προσλήψεων.
Το καθεστώς αδιαφάνειας όμως χαρακτηρίζει σχεδόν το σύνολο των προσλήψεων, ακόμη και εκείνες οι οποίες δημοσιοποιούνται και αφορούν κυρίως οδηγούς και τεχνικό προσωπικό. Αφορά όμως και τα οικονομικά του Οργανισμού, όπως και τη μετοχική σύνθεσή του, καθώς η πρόσβαση στα ανωτέρω στοιχεία είναι από δυσχερής έως αδύνατη.
Εν κρυπτώ προσλήψεις
Εδώ και περίπου έναν μήνα οι διαμαρτυρίες του επιβατικού κοινού για την κατά 40% αύξηση στην τιμή του εισιτηρίου διαρκώς διογκώνονται. Η αύξηση επιβλήθηκε με τον ισχυρισμό ότι κινδυνεύουν η βιωσιμότητα και η κερδοφορία της επιχείρησης μετά την περικοπή μέρους της κρατικής επιδότησης.
Ωστόσο αυτό δεν εμπόδισε τη διοίκηση του ΟΑΣΘ να προχωρήσει σε νέες, σκανδαλώδεις προσλήψεις υπαλλήλων, οι οποίοι είναι συγγενικά πρόσωπα ή γνώριμοι μετόχων του Οργανισμού και συνδικαλιστών.
Πρόκειται για 24 νέους υπαλλήλους, εκ των οποίων δεκατέσσερις είναι διοικητικοί, τέσσερις τεχνίτες, δύο βοηθοί τεχνίτη και τέσσερις καθαρίστριες. Τέσσερις εξ αυτών είναι παιδιά μετόχων και οι υπόλοιποι είκοσι παιδιά ή συγγενικά πρόσωπα μετόχων και συνδικαλιστών. Η όλη διαδικασία έγινε εν κρυπτώ και οι νέοι υπάλληλοι έγιναν αντιληπτοί, όταν εμφανίστηκαν στο κτίριο της διοίκησης, για να πιάσουν δουλειά.
«Είδαμε ξαφνικά κάποιους να προσέρχονται αναζητώντας γραφεία να εγκατασταθούν και τότε αντιληφθήκαμε ότι έγιναν νέες προσλήψεις», σημειώνει ένα από τα παλαιότερα διοικητικά στελέχη του ΟΑΣΘ.
Για τους αδιαφανείς διορισμούς των «ημετέρων» ρωτήθηκε ανώτατο στέλεχος του Οργανισμού, το οποίο όμως αρνήθηκε να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο. «Αυτό που συνέβη είναι μεν νομότυπο, αλλά συγχρόνως και ανήθικο, αφού σε εκατοντάδες νέους που ψάχνουν απεγνωσμένα κάποια δουλειά δεν δόθηκε η παραμικρή δυνατότητα, η ψευδαίσθηση έστω, να διεκδικήσουν και εκείνοι μία θέση εργασίας», σημειώνει ένα από τα παλαιότερα διοικητικά στελέχη του ΟΑΣΘ.
Την οικονομική διάσταση της υπόθεσης επισημαίνει ένα εκ των κορυφαίων στελεχών: «Ό,τι πετύχαμε με τον οικονομικό εξορθολογισμό των τελευταίων χρόνων πάει στράφι. Οι νέες προσλήψεις μπορεί να ήταν αναγκαίες οι περισσότερες, θα κοστίσουν όμως περισσότερα του 1 εκατομμυρίου ευρώ ετησίως».
Την οικονομική διάσταση της υπόθεσης επισημαίνει ένα εκ των κορυφαίων στελεχών: «Ό,τι πετύχαμε με τον οικονομικό εξορθολογισμό των τελευταίων χρόνων πάει στράφι. Οι νέες προσλήψεις μπορεί να ήταν αναγκαίες οι περισσότερες, θα κοστίσουν όμως περισσότερα του 1 εκατομμυρίου ευρώ ετησίως».
15.000 ευρώ για μία πρόσληψη!
Καθεστώς αδιαφάνειας χαρακτηρίζει όμως και τις υπόλοιπες προσλήψεις που αφορούν κυρίως οδηγούς και τεχνικό προσωπικό, παρότι γίνονται μέσω ανοιχτών και αδιάβλητων -υποτίθεται- διαδικασιών. Ειδικότερα για κάθε κατηγορία-ειδικότητα συντάσσεται ένας αξιολογικός πίνακας με τη βαθμολογία που συγκεντρώνει ο κάθε υποψήφιος βάσει κάποιων μορίων.
Ωστόσο ο πίνακας καταρτίζεται με βάση αντικειμενικά αλλά και υποκειμενικά κριτήρια. Βαθμολογούνται για παράδειγμα η κατοχή πτυχίου, η οικογενειακή κατάσταση, η εντοπιότητα, ακόμη και ο βαθμός συγγένειας με κάποιον εκ των μετόχων, αλλά ακολουθεί στη συνέχεια η βαθμολόγηση της οδηγικής ικανότητας του υποψήφιου οδηγού, «διαδικασία η οποία συχνά φέρνει τα πάνω κάτω στην αρχική κατάταξη των υποψηφίων», όπως αναφέρει ένας εκ των παλαιότερων οδηγών.
Σύμφωνα με τον ίδιο «περίπου το 60% από τους σχεδόν 2.600 εργαζόμενους είναι συγγενείς μετόχων ή στενοί γνώριμοί τους». Όπως μάλιστα εξομολογείται στη «Θ» ένας εκ των οδηγών, ο οποίος για ευνόητους λόγους ζήτησε να μη γνωστοποιηθεί η ταυτότητά του, «εγώ δεν είχα καμία συγγένεια με μέτοχο. Πλήρωσα όμως σε κάποιον από αυτούς ο οποίος δεν είχε παιδιά ή άλλους συγγενείς να διορίσει 15.000 ευρώ και η δουλειά μου έγινε».
---
πηγή:makthes.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:
Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.
Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.
Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.
Η συντακτική ομάδα του Aridaia News