![]() |
Συζήτηση στη Βουλή της Επίκαιρης Ερώτησης της κ. Τζάκρη για το καθεστώς ρύθμισης των σχολικών απουσιών και τις διώξεις 40 εκπαιδευτικών, γιατρών και γονέων του 2ου Λυκείου Γιαννιτσών |
Συζητήθηκε χθες (27 Αυγ. 2012) στη Βουλή παρουσία του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Παπαθεοδώρου, η επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε η βουλευτής Πέλλας του ΠΑΣΟΚ κ. Θεοδώρα Τζάκρη σχετικά με το θέμα του εξορθολογισμού του καθεστώτος ρύθμισης των σχολικών απουσιών και τις άδικες διώξεις 40 εκπαιδευτικών, γιατρών και γονέων του 2ου Λυκείου Γιαννιτσών για την εκπρόθεσμη δικαιολόγηση απουσιών μαθητών με εμφανή ειδικά προβλήματα.
Η κ. Τζάκρη αναπτύσσοντας την ερώτησή της τόνισε στην πρωτολογία της πως αποτελεί ατυχή στιγμή η καταδίκη συμπολιτών μας για την χρηστή εκτέλεση των καθηκόντων τους και ζήτησε από τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Παπαθεοδώρου να άρει το συντομότερο δυνατόν με νομοθετική ρύθμιση την ασάφεια νόμου που αφορά στη δυνατότητα του συλλόγου διδασκόντων να ορίζει την επάρκεια της φοίτησης των μαθητών.
Συγκεκριμένα, η βουλευτής ανέφερε πως εκκρεμεί η ρύθμιση του εξορθολογισμού του καθεστώτος δικαιολόγησης των απουσιών των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υπό το φως των αρχών της χρηστής διοίκησης και της ίσης μεταχείρισης, εφόσον αυτή η ρύθμιση ισχύει ήδη για όλους τους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εκτός αυτών των Γενικών Λυκείων (παράγραφος 3 του άρθρου 32 του π.δ. 50/2008 (Α’ 81). Ειδικότερα, εκκρεμεί η ρύθμιση με την οποία λαμβάνονται υπ’ όψιν και εκπρόθεσμα δικαιολογητικά κατά την κρίση του Συλλόγου Διδασκόντων, ώστε η ρύθμιση ενός τόσο ευαίσθητου θέματος όσο αυτού της επάρκειας φοίτησης των μαθητών να αντιμετωπίζεται με πνεύμα επιείκειας, βάσει της αρχής της χρηστής διοίκησης.
Έτσι, τόνισε η βουλευτής, αποφεύγονται αδικίες σε βάρος μαθητών, οι οποίοι προσκόμισαν μεν τα εν λόγω δικαιολογητικά, πλην όμως υπερέβησαν την προβλεπόμενη προθεσμία για λόγους που κρίνονται από τον Σύλλογο Διδασκόντων συγγνωστοί. Και μάλιστα, στην περίπτωση του σχολείου των Γιαννιτσών υπερέβησαν μόνο κατά λίγες ώρες τις προθεσμίες.
Απαντώντας στην κ. Τζάκρη ο κ. Παπαθεοδώρου αναγνώρισε το πρόβλημα και το δίκαιο του αιτήματος και δεσμεύτηκε για την επίλυσή του με νομοθετική ρύθμιση που θα φέρει προς ψήφιση στη Βουλή.
Η κ. Τζάκρη στη δευτερολογία της τόνισε στον Υφυπουργό πως η νομοθετική ρύθμιση του ζητήματος πρέπει να γίνει τάχιστα και σε κάθε περίπτωση εντός του Σεπτεμβρίου, ώστε οι συμπολίτες μας που θα κριθούν σε δεύτερο βαθμό από την Ελληνική Δικαιοσύνη τον Οκτώβριο να αντιμετωπιστούν με πνεύμα επιείκειας. Προς τούτο η κ. Τζάκρη κατέθεσε στα πρακτικά και σχετική τροπολογία την οποία όπως ανέφερε θα την καταθέσει άμεσα σε κάποιο από τα νομοσχέδια που θα έρθουν προς συζήτηση στη Βουλή, εφόσον υπάρχει βέβαια και η σύμφωνη γνώμη της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας προς αυτό και τόνισε πως το ζήτημα θα μπορούσε να τύχει και διακομματικής συναίνεσης.
ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΑΤΥΧΟ ΓΕΓΟΝΟΣ. ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΣ ΜΙΖΑΣ, ΤΗΣ ΛΟΥΦΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΠΑΝΑΣ ΤΟ ΝΑ ΤΙΜΩΡΟΥΝΤΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΜΟΝΟ ΩΣ ΑΤΥΧΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΕΙ.ΜΠΡΑΒΟ ΚΥΡΙΑ ΤΖΑΚΡΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήαρε Τσακρη εδω πάμε κατά διαβόλου και εσύ τα ψυφουλακια σκέφτεσαι
ΑπάντησηΔιαγραφήέτσι καταστρέψατε αυτό το τόπο
Είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς ότι στην προκειμένη περίπτωση δεν υπήρξε ούτε μίζα ούτε λούφα ούτε κοπάνα, οπότε η καταδίκη δεν ήταν μόνο άτυχο γεγονός αλλά και άδικη απόφαση;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚύριε ανώνυμε του 3:28 (κ. καθηγητά), δεν ενοείς να καταλάβεις ότι στην ζωή δεν τιμωρούνται μόνο όσοι έκαναν κάτι αλλά και αυτοί που όφειλαν να κάνουν κάτι και δεν το έκαναν. Δηλαδή επιμένεις ότι δεν κάνατε κανένα λάθος; Δηλαδή επιμένεις ότι αυτός ο μαθητής που κόπιασε να πάρει έναν καλό βαθμό, π.χ. 18 και άνω δεν αδικήθηκε, όταν και σε αυτον που είτε δεν πήγαινε σχολείο είτε δεν διαβαζε, παρόλα αυτά έπαιρνε βαθμό, αν όχι 18 έστω 16 ενώ άξιζε 6; Πού εναι τα ιδανικά που υποτίθεται τους διδάσκετε, που είναι η ισότητα και η ισονομία, που είναι η δικαιοσύνη; Εγώ δεν σας καταδικάζω ειλικρινά σου το λέω. ¨Ομως και εσύ μην αυτοαθωώνεσαικαι μην μιλάς για όλους γιατί ίσως να μην τα ξέρεις όλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχουν όμως κι άλλα ιδανικά, βαθύτερα ακόμη. Κι έχουν να κάνουν με την αρχή ότι δεν καταλήγουν, ή ακριβέστερα δεν πρέπει να καταλήγουν στον Καιάδα όσοι για κοινωνικούς, φυσικούς ή άλλους λόγους υστερούν. Το νόημα αυτό έχει μια κοινωνία δικαίου που καλείται να αποδίδει το δίκαιο επί ανίσων. Ειδάλλως, τόσο οι δικαστές όσο, υπό μία έννοια, και οι εκπαιδευτικοί θα ήταν περιττοί. Εννοώ ότι θα αρκούσαν οι υπολογιστές για να αποδίδουν το δίκαιο στους πολίτες ή να βαθμολογούν τους μαθητές. Αντιλαμβάνεστε, κύριε ανώνυμε των 1:35, ότι κάτι τέτοιο θα γεννούσε μεγαλύτερες αδικίες. Και ασφαλώς, δεν τα ξέρω όλα, αλλά πείτε μου αν υπάρχει κάποιος τέτοιος.
ΔιαγραφήΕκπαιδευτικοι ειναι αυτοι που μορφωνουν τα παιδια μας? Ας γελασω....
ΔιαγραφήΑγαπητέ 3:28 και 9:47, αυτή η περιβόητη , έχει φέρει την χώρα σε αυτό το χάλι, διότι ακριβώς βασιζόμενοι σε αυτον τον κανόνα,όλοι όσοι άσκησαν ή ασκούν εξουσία, βολεύουν όλους τους ανίκανους και ανάξιους και στο τέλος επικαλούνται τον κανόνα σου,όμως στην ουσία ξέρουν ή τουλάχιστον ήξεραν ότι αυτό που κάνουν δεν είναι σωστό , είναι όμως συμφέρον (ΓΙΑ ΑΥΤΟΎΣ)βλέπε ψήφους. και όπως έχει γράψει κάποιος σοφός (να με συγχωρείς, μου διαφεύγει τώρα το όνομά του) ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΑΝΙΣΩΝ
ΑπάντησηΔιαγραφήΣέβομαι το κόσμιο της επικοινωνίας μας και συνεχίζω: όχι δεν ήξερα, γιατί πράγματι, όπως σωστά αντιλήφθηκες, είμαι από τους καταδικασμένους, το άδικο της ενέργειας. Ίσα ίσα ήξερα ότι είναι ηθικά, παιδαγωγικά και κοινωνικά δικαιωμένη η απόφασή μου, γιατί έβλεπα το δίκιο της στα μάτια του ανάπηρου μαθητή μου. Η μεγαλύτερη αδικία θα ήταν να τον αφήσω στη β΄ λυκείου με σερνάμενα από την αναπηρία πόδια και με ένα πρόσθετο στίγμα ανικανότητας. Απ' την άλλη, θαρρώ ότι είναι αυθαίρετη γενίκευση η θέση πως τέτοιου είδους αποφάσεις έφεραν τη χώρα εδώ που την έφεραν ή για να είμαι ακριβέστερος η στάση μας δεν έχει καμία σχέση με όλες εκείνες τις αποφάσεις ή τις ενέργειες που έφεραν τη χώρα σε τέτοια χάλια. Και κάτι ακόμα: επίτρεψέ με να πιστεύω πως η ρήση που επικαλείσαι δικαιώνει τη θέση μου.
ΔιαγραφήΑγαπητέ κ. καθηγητά, σεβόμενος και εγώ το κόσμιο της επικοινωνίας μας συνεχίζω και σου λέω ότι προφανώς μιλάμε για άλλο πράγμα. Κανείς δε νομίζω να σε κατηγορήσει, ούτε βέβαια και κανέναν άλλο για αυτή την ανθρώπινη, πέρα για πέρα συμπεριφορά. ¨ομως για θυμίσου γιατί κατηγορηθήκατε, μήπως για αλλαγές βαθμολογίας, μήπως για δικαιολόγηση αδικαιολογήτων απουσιών; (εδώ εχει εφαρμογή η ρήση μου)ή για άλλα εν πάσει περιπτώσει αδικήματα, τα οποία δεν έχουν σχέση με το συμβάν που αναφέρεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι όμως επιμένω: αυτή και μόνο αυτή είναι η ουσία της κατηγορίας. Όλα όσα αναφέρεις (αλλαγή βαθμολογίας και δικαιολόγηση απουσιών) σχετίζονται με αυτή και μόνο μ' αυτή την ουσία, αφού έτσι και αλλιώς αφορούν δύο ως προς το πρώτο και τρεις ως προς το δεύτερο μαθητές που αποτελούσαν εξαιρετικά ιδιάζουσες περιπτώσεις. Είμαι απόλυτος, έστω και αν διατηρείς τις αμφιβολίες σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ κλείνω, γιατί είναι άσκοπο να υπεισέλθω σε λεπτομέρειες, αρκούμενος στην εξής παρατήρηση: επειδή πολλά έχουν λεχθεί από ανώνυμους σχολιαστές με ελαφρά τη καρδία και με μια αφοριστική διάθεση εναντίον μας, καλοπροαίρετα ή κακοπροαίρετα, νομίζω ότι μόνο ωφέλεια προκύπτει για όλους και πριν από όλα για τον διαδικτυακό μας πολιτισμό, όταν ο διάλογος κρατάει, παρά τις όποιες διαφωνίες, έναν βαθμό κοσμιότητας. Γι' αυτό και οφείλω να σε ευχαριστήσω.