Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013

Αντιδρούν οι δάσκαλοι στην αξιολόγηση

Η ΔΟΕ καλεί τους διευθυντές των σχολικών μονάδων να μην συμμετέχουν στα επιμορφωτικά σεμινάρια που σχεδιάζει το υπουργείο και τους συλλόγους διδασκόντων να αρνηθούν τη συμμετοχή τους στη διαδικασία

Tην κατηγορηματική αντίθεσή της με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος του υπουργείου Παιδείας, για την αξιολόγηση, εκφράζει το ΔΣ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ), τονίζοντας ότι η αξιολόγηση «αποδομεί το δημόσιο σχολείο, εντείνει τις ταξικές ανισότητες και κατηγοριοποιεί σχολεία μαθητές και εκπαιδευτικούς».

Με ανακοίνωσή της, παράλληλα, η ΔΟΕ καλεί τους διευθυντές των σχολικών μονάδων να μην συμμετέχουν στα επιμορφωτικά σεμινάρια που σχεδιάζει το υπουργείο και τους συλλόγους διδασκόντων να αρνηθούν τη συμμετοχή τους στη διαδικασία. Μάλιστα, σημειώνει ότι γι' αυτόν τον σκοπό παρέχει προς τους εκπαιδευτικούς πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη.

Η ΔΟΕ, επίσης, στην ίδια ανακοίνωση δηλώνει ότι επικαιροποιεί τη θέση της εναντίον της «αυτοαξιολόγησης» της σχολικής μονάδας και επαναβεβαιώνει την πλήρη και κατηγορηματική αντίθεσή της στο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση, αλλά και την «αταλάντευτη θέληση της να παρεμποδίσει την εφαρμογή του».

Μάλιστα, καταγγέλλει το υπουργείο Παιδείας ότι, παρά την καθολική αντίθεση του συνόλου των εκπαιδευτικών, προχωράει στη διαδικασία γενίκευσης της «Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού 'Εργου της σχολικής μονάδας-Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης». Για τον σκοπό αυτό-συνεχίζει η ΔΟΕ- το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει να οργανώσει επιμορφωτικά σεμινάρια για τους διευθυντές όλων των σχολικών μονάδων της γενικής εκπαίδευσης στο διάστημα, μεταξύ Μαρτίου και Ιουνίου 2013.

---
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

15 σχόλια:

  1. καποιος πρεπει να τους αξιολογησει και οχι συναδερφος τους.Ποιος θα το κανει? οι πελατες τους? δεν εχουν. Οι μαθητές? δε γινεται.Αξιολόγηση αμεσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνω οτι πρεπει να αξιολογηθουν! Αμεσα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για πειτε μας ,τι νομιζετε οτι ειναι η αξιολόγηση στους καθηγητες; Επίσης ποιο θα είναι το όφελος για σας που σχολιάσατε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καταρχίν, καλως ήρθες στον πλανήτη Γη! Λοιπόν, από που θες να ξεκινήσουμε...μάλλον από τα πολύ βασικά ε; (έχουμε πολύ δουλειά...)

      Διαγραφή
  4. Κατι κουρασμενα παλλικαρια....102 μερες το χρονο δουλευουν, τετραωρα φυσικα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. 6.56 πρεπει να γινει αυστηρη και μονιμη αξιολογηση μπας και φυγει απ τον κόσμο η προκαταληψη που εχει για τους δάσκαλους ας πούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. 6:56 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΟΥΣ, ΣΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥΣ ΣΕ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΣΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Π.Χ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΣ, ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΕΧΟΥΝ ΕΞΕΛΙΧΘΕΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΝ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΠΟΥΔΑΣΑΝ.ΕΠΙΣΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΟΥ ΠΑΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΠΕΙΑΣ.ΤΟ ΟΦΕΛΟΣ ΜΑΣ??? ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ.ΚΑΙ ΜΗ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΟΤΙ ΔΝ ΕΙΧΑΤΕ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΟΥ ΑΠΛΑ ΑΠΟΣΤΗΘΙΖΑΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ Ή ΑΠΛΑ ΕΚΑΝΑΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ 10'ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΠΕΡΙΜΕΝΑΝ ΜΙΣΗ ΩΡΑ ΝΑ ΧΤΥΠΗΣΕΙ ΤΟ ΚΟΥΔΟΥΝΙ? ΝΑ ΜΗΝ ΠΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΤΟΥΣ, ΝΑ ΜΗΝ ΠΟΥΜΕ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΔΙΑΚΟΠΕΣ 4ΜΗΝΕΣ ΤΟ ΧΡΟΝΟ! ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΙΣ ΛΙΓΟΣΤΕΣ ΩΡΕΣ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΓΝΩΣΗ Κ ΟΧΙ ΝΑ ΥΠΟΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΠΑΓΑΛΑΚΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Βεβαίως και να αξιολογηθώ αλλά από ποιον;Από τον οποιονδήποτε διευθυντή μου που πιθανόν για διάφορους εξωεκπαιδευτικούς λόγους με αντιπαθεί;(π.χ. διαφορετική πολιτική τοποθέτηση...δυστυχώς ακόμη ευδοκιμούν), από το σύμβουλο που θα με κρίνει από μια διδακτική ώρα; Μήπως και πάλι όσοι συνάδελφοι έχουν τις προσβάσεις θα είναι στον αφρό και κάποιοι ευσυνείδητοι αφανείς στον πάτο; Πότε το κράτος λειτούργησε αξιοκρατικά; Όσο για τα ανωτέρω απαξιωτικά σχόλια προς τους εκπαιδευτικούς φανερώνουν... ...σπουδαίο επίπεδο! Δεν είμαστε όλοι ίδιοι ό,τι και να λέτε! Φτάνει πια με αυτήν την ισοπεδωτική τακτική "του ημιμαθή"!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. 10:21 ΕΧΕ ΥΠΟΨΙΝ ΣΟΥ ΟΤΙ Η ΗΜΑΘΕΙΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΕ ΜΑΣ.ΕΒΑΛΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΧΕΡΑΚΙ ΤΟΥΣ ΟΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΜΕ! ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΙΔΙΟΙ! ΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΛΟΙΠΟΝ, ΩΣΤΕ ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ, ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΞΕΧΩΡΙΖΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΚΑΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ.ΕΠΙΣΗΣ ΤΟ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΕΙΤΕ ΚΑΛΗ ΕΙΤΕ ΚΑΚΗ, Δ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΦΑΝΕΡΩΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟ...ΕΠΙΠΕΔΟ!ΚΑΙ ΑΝ Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΕΝ ΣΑΣ ΚΡΙΝΕΙ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ ΝΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΕΤΕ.ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ ΓΕΜΙΣΑΜΕ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ο διευθυντής λέει θα αξιολογεί τους εκπαιδευτικούς. Και τον διευθυντή ποιος θα τον αξιολογήσει? Ξέρω εγώ κάτι "φρούτα" διευθυντές, άλλο πράγμα!

    Το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι κύριοι. Αν ο Διευθυντής είναι συνεπής σε όλα, το σχολείο λειτουργεί άψογα. Διαφορετικά περνάνε ζάχαρη τα "κολλητιλίκια" με τον Διευθυντή και φυσικά οι "γλύφτες" γιατί έχουμε κι απ' αυτούς, ενώ οι υπόλοιποι σχίζονται να βγάλουν όλη τη δουλειά.

    Μια ζωή έτσι δε γίνεται? ¨Οχι μόνο στα σχολεία αλλά και σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. εγω δεν καταλαβαινω πως μπορει καποιος να σπουδαζει φιλολογια στην βουλγαρια και να ερχεται και να διδασκη στην ελλαδα...δηλαδη ολα τα χρονια που σπουδασε σε πια γλωσσα ηταν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΕΞΗΓΕΙΣΤΕ ΜΑΣ ΤΙ ΕΧΕΤΕ ΝΑ ΧΑΣΕΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ.ΔΗΛΑΔΗ ΚΑΠΟΙΟΙ ΣΤΡΙΜΜΕΝΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ? ΕΝΤΑΞΕΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΙΔΙΟΙ,"ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ΑΥΤΗ Η ΙΣΟΠΕΔΩΤΙΚΗ ΤΑΚΤΙΚΗ" ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ Ο 10:21!!!! ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ, ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΕΙΣΤΕ ΣΙΓΑ ΤΗ ΦΟΒΕΡΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ! ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΕΙΤΕ ΑΜΕΣΑ ΟΛΟΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. 12:02 Μπορειτε αντι να κανετε απεργιες μονο για τους μισθους σας, να κανετε για ν αλλαξει ο φορεας άξιολογησής σας.Αντιδραστε αλλα αξιολογηθειτε επιτελους απο καποιον.τα φροντιστηρια δουλευουν καλα ακομα κ μ αυτη την κριση! Και το τραγικο ειναι οτι το ζητουν τα παιδια μας, δεν τα στελνουμε απο μονοι μας.εσυ μπορει να εισαι αψογος στη δουλεια σου αλλα κ εγω ξερω κατι "φρουτα" δασκαλους που απλως επιασαν μια θεση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. για τα καρναβαλια ειστε! απο τους εξι δασκαλους που εχει ενα σχολειο ,ζητημα αν κανουν σωστο μαθημα οι δυο.παλια λεγανε οτι τα παιδια εχουν προτυπο τον δασκαλο τους, γιατι αυτος τους καθοδηγει και τους εμπνεει.
    τωρα σκεφτονται να περασει η ωρα και να φυγουν.πριν εικοσι χρονια με τα πενιχρα μεσα που ειχαν οι δασκαλοι , οργανωναν σκετς , ελεγαν ποιηματα.τωρα καθε χρονο τα χριστουγεννα βλεπουμε μονο καλικαντζαρους, το 21 βλεπουμε φανταρους .τα ιδια και τα ιδια.φοβουνται μην χαλασει η μαγια!
    οσο για την αξιολογηση,αυτοι δεν πρεπει να αξιολογηθουν, πρεπει να υποχρεωθουν να ξαναπαρακολουθησουν την παιδαγωγικη ακαδημια.οι σχολες απο διετεις εγινα τετραετεις και δεν υποχρεωθηκαν να πανε ολοι να παρακολουθησουν, παρα μονο οσοι ηθελαν.οσο γι αυτους που σπουδασαν στο ανατολικο μπλοκ,δεν χρειαζοταν να πηγαινουν.ερχοταν το διπλωμα στο σπιτι.
    γι αυτο τα κοματοσκυλα ταρακουνιουνται οταν ακουνε αξιολογηση!
    παρεχουν και συνδικαλυστικη καλυψη, μη τυχουν και κακοπαισουν!
    αν δεν θελουν αξιολογηση, πεταμα να μπουν αλλοι.ξερετε ποσοι υπαρχουν!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Έτσι όπως θέλουν να την εφαρμόσουν είναι εντελώς λάθος, γιατί συνδέεται άμεσα με τη γενικότερη αξιολόγηση προσώπων και υπηρεσιών του δημοσίου, με στόχο αφενός τη συρρίκνωση του κράτους και αφετέρου τις απολύσεις εκατοντάδων χιλιάδων υπαλλήλων στο στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως επιτάσσει η Τρόικα μη γελιόμαστε.

    Να μην ξεχνάμε όμως ότι οι εκπαιδευτικοί αποτελούν τη βάση της πυραμίδας. Δουλεύουν κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες, με ένα δεδομένο αναλυτικό πρόγραμμα και διδάσκουν κάποια συγκεκριμένα σχολικά βιβλία. Αυτά ποιος θα τα αξιολογήσει και πότε;
    Ποιος θα αξιολογήσει τα αναλυτικά προγράμματα?
    Ποιος θα αξιολογήσει την υλικοτεχνική υποδομή που σε πολλές περιπτώσεις γίνεται εμπόδιο για μια σύγχρονη διδασκαλία?
    Ποιος θα αξιολογήσει τους τρόπους διδασκαλίας?
    Ποιος θα αξιολογήσει τα διάφορα προγράμματα, πολιτιστικά, περιβαλλοντικά?
    Ποιος θα αξιολογήσει τα προγράμματα επιμόρφωσης?

    Και η λίστα συνεχίζεται ......

    Και για να καταλάβετε καλύτερα τι λέω σας έχω ένα παράδειγμα:

    Μια επιτροπή ειδημόνων αποφάσισε μετά από 30 χρόνια να ανακατανείμει την ύλη της Φυσικής γενικής Παιδείας της Α και Β λυκείου. Δεν υπήρχε κανένας πραγματικός λόγος. Συμμάζεμα ήθελε. Η επιτροπή έδρασε την προηγούμενη χρονιά επί κυβέρνησης Πασοκ ή Παπαδήμου, δεν το γνωρίζω. Τι έκανε; Ανακάτεψε τη μηχανική με τον ηλεκτρομαγνητισμό, τα μοίρασε και στις δύο τάξεις με έναν τρόπο ώστε να είναι αδύνατο να διδάξεις με στοιχειώδη σοβαρότητα τα αντικείμενα αυτά. Με λίγα λόγια, κατέστρεψε τη Φυσική του λυκείου. Μια παγκόσμια πρωτοτυπία. Σε έναν κόσμο που όλα θα κινούνται από μπαταρίες και γεννήτριες, ο έλληνας απόφοιτος του λυκείου θα αγνοεί τι κάνει μια μπαταρία μέσα σε ένα ηλεκτρικό κύκλωμα. Η επιτροπή αυτή περιμένει να αμειφθεί για το έργο της. Αυτούς ή αυτές ποιος τους αξιολογεί;

    Τι θέλω να πω. Η αξιολόγηση πρέπει να περιλαμβάνει τα πάντα και όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς. Θα έλεγα ότι πρέπει να γίνει, παράλληλα, σε κάθε επίπεδο.
    Δεν θα λύσουμε κανένα πρόβλημα αν μείνουμε μόνο στους εκπαιδευτικούς. Η Παιδεία κάθε χώρας βασίζεται στα δεδομένα κάθε εποχής. Η δική μας παιδεία κινείται στα τυφλά. Το σχολείο μας λειτουργεί με τα μοντέλα του 1960 και δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της σύγχρονης Ελλάδας. Δεν είναι δυνατόν να νομοθετήσουμε το νέο χωρίς να έχουμε στα σοβαρά αξιολογήσει το παλιό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia News