![]() |
Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων αναφέρεται σε ανακοίνωσή της στα θέματα που επελέγησαν |
Ενστάσεις για την ποιότητα των θεμάτων της Φυσικής, στα οποία διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι της Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, διατυπώνει η Ένωση Ελλήνων Φυσικών.
Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωση της επιτροπής επίλυσης των θεμάτων, επισημαίνεται ότι τα θέματα κάλυπταν σχεδόν το εύρος της εξεταστέας ύλης.
Ήταν απαιτητικά και απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές, ωστόσο δεν είχαν την απαραίτητη διαβάθμιση. Τα περισσότερα ερωτήματα απαιτούσαν αυξημένη μαθηματική επεξεργασία σε βάρος της αξιολόγησης των εννοιών της Φυσικής και του συνολικού χρόνου εξέτασης. Τρεις ερωτήσεις (Β2, Δ2, Δ3) ήταν έξω από το πνεύμα διδασκαλίας, το πνεύμα του σχολικού βιβλίου και της αξιολόγησης της Φυσικής.
Η Επιτροπή υποστηρίζει, τέλος, ότι προκλήθηκε σύγχυση στην έναρξη επεξεργασίας των θεμάτων από τους εξεταζόμενους, εξαιτίας διευκρίνισης που δόθηκε για το θέμα Β2 από την Επιτροπή των Εξετάσεων, η οποία θα μπορούσε να μην είχε δοθεί, γεγονός που επιβάρυνε τη συνολική απόδοση των υποψηφίων.
Υπενθυμίζεται ότι, το πρωί, σε περίπου 15 εξεταστικά κέντρα, η Επιτροπή των Εξετάσεων αναγκάστηκε να ξαναστείλει τα θέματα Φυσικής, επειδή ένα σχήμα δεν ήταν ευκρινές στη φωτοτυπία. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξει καθυστέρηση έναρξης της εξέτασης για περίπου μία ώρα.
Οι υποψήφιοι της Θεωρητικής Κατεύθυνσης διαγωνίστηκαν σήμερα στη Νεοελληνική Λογοτεχνία.
Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων αναφέρεται σε ανακοίνωσή της στα θέματα που επελέγησαν και υπογραμμίζει ότι:
- Σχετικά με το κείμενο, το απόσπασμα από τον «Κρητικό» του Διονυσίου Σολωμού περιλαμβάνεται στην εξεταστέα ύλη και προσφέρεται για επεξεργασία από τους μαθητές.
- Σχετικά με τις ερωτήσεις, αυτές ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των μαθητών, δεδομένου ότι στο σύνολό τους οι ζητούμενες απαντήσεις παρατίθενται ως σχόλια είτε στο διδακτικό βιβλίο είτε στο βιβλίο του καθηγητή και προσφέρουν ποικιλία επιλογών (σε σχέση με την επισήμανση εικόνων και σχημάτων λόγου). Ειδικά, επισημαίνεται ότι ο σχολιασμός των στίχων 56-57, που ζητείται στη Γ1 ερώτηση, αφορά τη δραματική κορύφωση του έργου και απαιτεί συνολική θεώρηση του κειμένου.
Τέλος, όπως παρατίθεται το προς σύγκριση απόσπασμα από τη νουβέλα του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη δεν δυσκολεύει τους διαγωνιζόμενους στην αναζήτηση και τον εντοπισμό ομοιοτήτων και διαφορών.
Σε σχέση με το αδίδακτο κείμενο, παράλληλα με τη βιβλιογραφική παραπομπή που σωστά δόθηκε, κρίνεται σκόπιμο να δίνεται και η χρονολογική ταυτότητα του κειμένου (α΄ δημοσίευση Νέα Εστία, 1940) προς αποφυγή αναχρονιστικών κρίσεων.
---
Πηγή: real.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:
Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.
Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.
Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.
Η συντακτική ομάδα του Aridaia News