Δευτέρα 26 Μαΐου 2025

Ζωή Κωνσταντοπούλου: Με παλαιστινιακή καφίγια και φωτογραφία του Λαμπράκη στο βήμα της Βουλής


Με παραδοσιακή ασπρόμαυρη παλαιστινιακή μαντίλα (καφίγια) εμφανίστηκε στο βήμα της Βουλής σήμερα η Ζωή Κωνσταντοπούλου.

Η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας, Ζωή Κωνσταντοπούλου, μίλησε κατά τη διάρκεια της επετειακής αναφοράς, στη μνήμη του αγωνιστή της Ειρήνης, Γρηγόρη Λαμπράκη κρατώντας μάλιστα μια φωτογραφία του.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, όπως είπε κατά την ομιλία της στη Βουλή η Ζωή Κωνσταντοπούλου, «ο Λαμπράκης, εάν ζούσε σήμερα δεν θα καθόταν αυτάρεσκα στα έδρανα αλλά θα ήταν στον δρόμο, θα αγωνιζόταν για τους ανθρώπους της Γάζας, θα ήταν εκεί και θα προσέφερε τις ιατρικές του υπηρεσίες».

Στη συνέχεια η Ζωή Κωνσταντοπούλου εξαπέλυσε νέα επίθεση κατά του Κυριάκου Μητσοτάκη με αφορμή την χθεσινή εβδομαδιαία ανασκόπησή του στο Facebook, στην οποία έκανε αναφορές σε ευρεία θέματα όπως είπε, ωστόσο «δεν βρήκε να πει ούτε μια κουβέντα για την γενοκτονία στη Γάζα».

Μαρινάκης για Κωνσταντοπούλου: Σε πολιτικούς με ρητορική πεζοδρομίου δεν αξίζει καμία απάντηση

Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα κατά την τακτική ενημέρωση των πολιτικών συντακτών ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης απάντησε στις τελευταίες επιθέσεις της Ζωής Κωνσταντοπούλου.

Χαρακτηρίζοντας «συκοφαντία» κάθε ισχυρισμό που στοχεύει μόνο στη δημιουργία εντυπώσεων, ο κ. Μαρινάκης κατηγόρησε την επικεφαλής της «Πλεύσης Ελευθερίας» για πολιτική τοξικότητα και αποδόμηση του δημόσιου λόγου.

Παράλληλα, υπεραμύνθηκε της διεθνούς στάσης της Ελλάδας στο ζήτημα της Γάζας, κάνοντας λόγο για υποκριτές που μηδενίζουν τα πάντα, ακόμα και τα ψηφίσματα υπέρ της προστασίας αμάχων που διαμόρφωσε η ελληνική διπλωματία.

Ακολουθούν αναλυτικά οι δηλώσεις του:

«Σε πολιτικούς με ρητορική πεζοδρομίου, δεν αξίζει καμία απάντηση. Ένας άνθρωπος, ο οποίος συκοφαντεί, γιατί όταν λες κάτι ψευδές εν γνώσει σου, μόνο και μόνο για να δημιουργήσεις εντυπώσεις, είσαι συκοφάντης.

Σε πολιτικούς, οι οποίοι αποκαλούν, όπως έχει κάνει στο παρελθόν η κυρία Κωνσταντοπούλου, βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας «δολοφόνους», σε πολιτικούς, οι οποίοι λένε «ποιος σας πληρώνει;», χωρίς να λέει και κάτι συγκεκριμένο, οποιαδήποτε απάντηση τους δίνει αξία.

Δεν έχουμε σκοπό να συνεχίζουμε να πριμοδοτούμε, με τις απαντήσεις, που, δυστυχώς, πολλές φορές αναγκαζόμαστε να δίνουμε, αυτή τη λογική άσκησης πολιτικής. Και απαντώ στους πολίτες και όχι στην κυρία Κωνσταντοπούλου, σε εκείνους είμαστε υπόλογοι.

Ο εβδομαδιαίος απολογισμός του Πρωθυπουργού είναι ο απολογισμός για το κυβερνητικό έργο. Ο Πρωθυπουργός λίγες ημέρες πριν, είχε απαντήσει εκτενέστατα για όσα συμβαίνουν στη Γάζα. Και επαναλαμβάνω, όσο και αν δεν αρέσει αυτό στον συγκεκριμένο πολιτικό χώρο της υποκρισίας, με πρωτοβουλία του Έλληνα υπουργού Εξωτερικών -ας το βάλουν καλά στο μυαλό τους να το καταλάβουν τα κόμματα αυτά, που μηδενίζουν τα πάντα- ψηφίστηκε το πιο σημαντικό ψήφισμα για την προστασία των αμάχων στη Γάζα. Η Ελλάδα είναι, όπως και τις προηγούμενες φορές, στη σωστή πλευρά της ιστορίας. Χωρίς ακρότητες και χωρίς λαϊκισμούς».

Τι είναι η καφίγια και τι σημαίνει;

Η καφίγια, γνωστή και ως χατά, είναι ένα παραδοσιακό αραβικό κάλυμμα κεφαλής. Ιστορικά, το φορούσαν νομαδικές κοινότητες — ή Βεδουίνοι — στην ιστορική Παλαιστίνη. Συνήθως είναι κατασκευασμένη από βαμβάκι και διακοσμημένη με χαρακτηριστικά υφαντά μοτίβα. Διατίθεται σε διάφορα χρώματα, αν και τον τελευταίο αιώνα η μαύρη και λευκή έχει γίνει συνώνυμη με τους Παλαιστινίους.

Κάποιοι λένε ότι τα μοτίβα στην καφίγια ή κεφίγια, όπως προφέρεται, συμβολίζουν διαφορετικές πτυχές της παλαιστινιακής ζωής: οι τολμηρές μαύρες ρίγες στα άκρα συμβολίζουν τις ιστορικές εμπορικές οδούς που περνούσαν από την Παλαιστίνη, το σχέδιο που μοιάζει με δίχτυ ψαρέματος αντιπροσωπεύει τους δεσμούς των Παλαιστινίων με τη Μεσόγειο Θάλασσα και οι καμπύλες γραμμές μοιάζουν με ελαιόδεντρα, ένα σημαντικό σημείο υπερηφάνειας για τους Παλαιστινίους.

Πώς έχει αλλάξει η σημασία του με την πάροδο του χρόνου;

Μέχρι τη δεκαετία του 1920, η καφίγια φοριόταν σχεδόν αποκλειστικά από τους Βεδουίνους άνδρες, και ήταν απλώς ένας τρόπος για να διακρίνουν τους νομάδες άνδρες στην ιστορική Παλαιστίνη από τους χωρικούς, τους φελλάχιν και τους κατοίκους των πόλεων.

Η πρώτη φορά που βλέπουμε την καφίγια να χρησιμοποιείται ως πολιτικό σύμβολο ήταν κατά τη διάρκεια της Αραβικής Εξέγερσης στην Παλαιστίνη το 1936, μια εξέγερση κατά της βρετανικής κυριαρχίας που περιλάμβανε αιτήματα για ανεξαρτησία και τέλος στην εβραϊκή μετανάστευση.

Εκείνη την εποχή, η πλειοψηφία της ένοπλης αντίστασης λάμβανε χώρα στα χωριά, και οι μαχητές χρησιμοποιούσαν την καφίγια για να κρύψουν τα χαρακτηριστικά τους — βοηθώντας την να συνδεθεί με την επανάσταση. Οι ηγέτες της επανάστασης έδωσαν εντολή στους άνδρες να φορούν την καφίγια για να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους προς τους επαναστάτες και για να μην μπορούν οι Βρετανοί να διακρίνουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia News