Τις απόψεις του σχετικά με τον χαρακτήρα των παραδοσιακών γλεντιών που πραγματοποιούνται στην περιοχή της Αλμωπίας εξέφρασε ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Πευκωτού «Π. Ιωάννης Παπαντώνης», Παντελής Μπάδος.
Με αφορμή την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής περιόδου και των πανηγυριών, ο κ. Μπάδος τόνισε ότι, κατά τη γνώμη του, τα τελευταία χρόνια τα γλέντια έχουν απομακρυνθεί από την παραδοσιακή τους μορφή. Όπως ανέφερε, «ο ήχος του κλαρίνου, της τρομπέτας, της κάσας και του ακορντεόν που χαρακτήριζαν τη μουσική μας, έχουν αντικατασταθεί από ρυθμούς που δεν συνδέονται με την τοπική παράδοση».
Ειδική αναφορά έκανε στην παρουσία, όπως υποστήριξε, ξενόφερτων μουσικών στοιχείων, ακόμα και τραγουδιών με αλυτρωτικό περιεχόμενο. Ο κ. Μπάδος εξέφρασε την ανησυχία του για τη συμμετοχή νέων ανθρώπων σε τέτοιες εκδηλώσεις, σημειώνοντας ότι «δεν μπορεί να ακούγονται σκοποί που προσβάλλουν την ιστορία και τη μνήμη των Μακεδονομάχων».
Παράλληλα, έθεσε ερωτήματα προς διοργανωτές, μουσικούς και συμμετέχοντες σχετικά με τις ευθύνες τους απέναντι στη διατήρηση και μεταλαμπάδευση της παράδοσης στις νεότερες γενιές. Υπογράμμισε ότι, κατά την άποψή του, τα γνήσια τοπικά τραγούδια, με θεματολογία γύρω από την αγάπη, τον έρωτα, τον γάμο και τη χαρά, αποτελούν τον κορμό της πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής.
Ολοκληρώνοντας τη δήλωσή του, ο κ. Μπάδος σημείωσε πως δεν τον εκφράζει η σημερινή μορφή ορισμένων γλεντιών και δήλωσε ότι αποχωρεί σταδιακά από την ενεργό προσφορά του στην παράδοση, τονίζοντας ότι «τρίζουν τα κόκκαλα των προγόνων μας όταν ακούγονται τέτοιοι σκοποί στη Μακεδονία».
Ολόκληρη η ανάρτηση:
Μπαίνοντας λοιπόν στο Φθινόπωρο και αφού το καλοκαίρι μας αφήνει για φέτος σιγά σιγά, ήρθε και το τέλος των πανηγυριών που έγιναν στη περιοχή μας....
Σαν πρόεδρος του Πολιτιστικός Σύλλογος Πευκωτού Π.Ιωάννης Παπαντώνης αλλά και σαν κάτοικος της περιοχής μας θα ήθελα να πω δυό τρία πραγματάκια όσον αφορά το "παραδοσιακό γλέντι" που διοργανώνουν διάφοροι σύλλογοι της Αλμωπίας και όχι μόνο.....
Τα τελευταία χρόνια το γλέντι που διοργανώνουν πολλοί σύλλογοι έχει διαφοροποιηθεί σε σχέση με το κλασικό παραδοσιακό γλέντι που ξέραμε εμείς οι λίγο παλαιότεροι και στη θέση του έχει έρθει ένα νέο, καινούριο, το οποίο καμία σχέση δεν έχει με την παράδοση που οφείλουμε όλοι μας να μεταφέρουμε στους νεότερους.....
Η μουσική όπως την ξέραμε, ο ήχος ο βαρύς του κλαρίνου συνοδεία της τρομπέτας, η "κάσα" που βαρούσε ο ντραμίστας και το ακορντεόν που λύγιζε ακόμα και τους πιο σκληρούς στο "κλάμα" που παραδοσιακά έβγαζε, έχουν πλέον τελειώσει!
Στη θέση τους έχουν έρθει ήχοι και ρυθμοί οι οποίοι δεν είναι της περιοχής μας και δεν χαρακτηρίζουν την παράδοσή μας σε καμία περίπτωση!! Μάλιστα το "κούρδισμα" των μουσικών οργάνων από αρκετούς μουσικούς έχει αλλάξει και έχει γίνει γλυκανάλατο όπως των γειτόνων ψευτομακεδόνων σε βαθμό που την περισσότερη ώρα που βρίσκεται κάποιος σε ένα τέτοιο γλέντι να μην καταλαβαίνει αν είναι παραδοσιακό ή ξενόφερτο......
Ειδικότερα τα τελευταία δύο τρία χρόνια έχει έρθει στη περιοχή της Αλμωπίας ένα γλέντι το οποίο προσβάλει αρχικά την ιστορία της μοναδικής και Ελληνικής Μακεδονίας μας, αφού σε αυτό ακούγονται τραγούδια αλυτρωτικά και μάλιστα με μεγάλη προσέλευση νέων παιδιών ηλικίας 15 έως 25 ετών....
Και αφού έγινε η αρχή φτάσαμε στο σημείο να ακούμε τραγούδια για την Μακεδονία του Πίριν ,αλλά και για την Αιγαιατική Μακεδονία που ονειρεύονται οι καπηλευτές της ιστορίας μας, οι απόγονοι του Τίτο......
Δεν το χωράει ο νους μου άνθρωποι της περιοχής μας να χορεύουν τον συγκεκριμένο σκοπό "Ε Ε εεεεεε Μάκεντόνιοοοοοο" το οποίο κατακρεουργεί τις θυσίες που έκαναν οι πρόγονοι μας Μακεδονομάχοι για να είμαστε εμείς σήμερα ελεύθεροι και να τραγουδάμε Τιιιιιιι???????
Δεν το χωράει ο νους μου οι μουσικοί οι οποίοι είναι παιδιά που μεγαλώσαμε μαζί, έπαιξαν στους αρραβώνες μας, έπαιξαν στους γάμους μας, έπαιξαν στα βαφτίσια των παιδιών μας και θεού θέλοντος θα παίξουν και στους γάμους των παιδιών μας, να παίζουν αυτούς τους αηδιαστικούς αλυτρωτικούς σκοπούς μέσα στο κέντρο της μιας και μοναδικής Μακεδονίας!!!!!
Προς όλους τους εμπλεκόμενους, διοργανωτές, μουσικούς και χορευτές, απευθύνω τα εξής ερωτήματα:
1. Έχετε αναρωτηθεί τις ευθύνες που σας βαραίνουν????
2. Εχετε αναλάβει τις ευθύνες σας ως προς την παράδοση της περιοχής μας???
3. Εσείς δεν είστε υπεύθυνοι για την μεταφορά στους νεότερους των ηθών και των εθίμων της περιοχής μας????
4. Γιατί έχετε μπει σε ένα "ράλλυ" και σε έναν άτυπο διαγωνισμό του ποιος θα κάνει το μεγαλύτερο γλέντι με τραγούδια???
5. Τα γλέντια αυτά που διοργανώνετε έχουν καμία σχέση με την παράδοση του τόπου μας????
Λέμε ΝΑΙ στα αγνά τραγούδια που έχουν ρίζες από τα χωριά μας ( τραγούδια όπως του Πευκωτού, της Όρμας, του Γαρεφειου, των Σαρακηνών, του Λουτρακίου και πολλά άλλα...) που έχουν ως επίκεντρο την αγάπη, τον έρωτα, τον γάμο, το γλέντι και τη χαρά ακουγοντάς τα και όχι το πώς ονειρεύονται κάποιοι την Μακεδονία....
Ταπεινή και προσωπική μου άποψη είναι ότι η παράδοση των γλεντιών που ξέραμε έχει αλλάξει και έχουμε ευθύνες όλοι.....
Προσωπικά εμένα δεν με εκφράζει και καταδικάζω όλες αυτές τις ακραίες μουσικές εκφάνσεις της παράδοσης (ο Θεός να την κάνει) που διασκεδάζουν πολλοί εξ ημών.....
Στη δική μου περίπτωση ο κύκλος της προσφοράς μου στην παράδοση κλείνει και ένας κύριος λόγος είναι και αυτός....
Κλείνοντας θα πω πως τρίζουν τα κόκκαλα του Παύλου Μελά, του Άγρα, του Μίγγα και όλων αυτών που θυσίασαν τη ζωή τους για να έχουμε εμείς το δικαίωμα να διασκεδάζουμε όπως γουστάρουμε.....
Μήπως να πέρναγες κι από τα σπίτι για έναν έλεγχο τι cd έχουμε κι αν τα εγκρίνεις;
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για την ενημέρωση που έχεις από τα κόκαλα του οποιουδήποτε...
Γράψε με το όνομα σου εσύ φοβάσαι κάτι?
ΔιαγραφήΕσύ ατρόμητε για να δω...
ΔιαγραφήΖητάς ονόματα απειλώντας ή μου φαίνεται;
ΔιαγραφήΑν έτσι κάνεις, γράψε επώνυμα και μετά συστημόμαστε.
"Κλείνοντας θα πω πως τρίζουν τα κόκκαλα του Παύλου Μελά, του Άγρα, του Μίγγα και όλων αυτών που θυσίασαν τη ζωή τους για να έχουμε εμείς το δικαίωμα να διασκεδάζουμε όπως γουστάρουμε....."
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως θα τρίζουν επειδή κάποιοι δε θέλουν να διασκεδάζουε όπως γουστάρουμε;
Μήπως θα τρίζουν από την χρησιμοποίηση των ελληνικών;
Αλήθεια ρε αγραμματε ο Μέγας Αλέξανδρος είπε όταν είδε τίγρη οοοοο κελε μαικο σο γκουλεμα ματσκα????? Ρε αντε τραβάτε εκεί που θέλετε.... Ανιστόρητε..... και ξέρεις και κάτι ε????? Οι ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΠΟΤΕ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΑΡΑΤΗΣΑΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΝΕ ΔΙΠΛΑ......... Κατάλαβες ????
ΔιαγραφήΓιατί δεν λες επώνυμα ρε φίλε εσύ ποιος είσαι με τα αλυτρωτικα σου λόγια?????
ΔιαγραφήΞέρεις τι σημαίνει αλυτρωτικά τενεκέ; Για υποδειξέ τα.
ΔιαγραφήΑ και για υποδειξέ τα επώνυμα εσύ
3.13 δε σου είπα μη μπαίνεις εδώ λιάρδα;
ΔιαγραφήΡε θα σου πάρουν το δίπλωμα για 5 χρόνια αν διαβάσουν το σχολιό σου.
2.16,2.21 βουρ για τα Σκόπια αφού σας ενοχλεί η Ελληνική γλώσσα.Και να μη μας γράφετε.Ουστ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα περί ελληνική γλώσσας σε όσους δε βγαίνει νόημα (δες τελευταία παράγραφο του επιστολογραφου) και σε όσους δεν έμαθαν ακόμα το ερωτηματικό στα ελληνικά.
ΔιαγραφήΥ.Γ. Ελληνική γλώσσα δεν θέλει κεφαλαίο. Μάθε καλά τη γλώσσα σου
Θα κάνεις την καλύτερη κίνηση,εάν αποχωρήσεις όπως λες.Ντροπη σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΣΑ τραγουδιών. Αλλά για κάποια είδη....
ΑπάντησηΔιαγραφήΚανέναν π.χ. που επικαλειται την παραδοση δεν ένοιαξε ή δεν έδειξε την ανάλογη ευαισθησία που τα σκυλοτραγουδα έχουν καταπιεί το λαϊκό τραγούδι και το έχουν εξαφανίσει από παντου.
Οποιος θέλει ας κάνει δικό του πανηγύρι και δεν πρόκειται να του πει κανείς τι να ακούει και τι όχι.
Συγχαρητήρια κ. Μπάδο για την τοποθέτησή σας!! Όσον αφορά τα σχόλια λυπάμαι αλλά δεν έχουν καμία σχέση με τον λόγο και την αντίληψη σας. Τόσο "κόβει" έτσι απαντούν! Χωρίς επιχειρήματα και σοβαρότητα. Και, όπως λέει ένας καλός φίλος, ενίοτε οι ερωτήσεις που κάνουν παρά οι απαντήσεις που δίνουν κάποιοι δείχνουν το ποιόν τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ συμφωνία των Πρεσπών λέει ξεκάθαρα ότι απαγορεύεται κάθε είδους αλυτρωτισμού!αν ακούσετε τραγούδια που έχουν αλυτρωτικές διαθέσεις καλέστε την αστυνομία και θα το λύσει
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς καλέσει ο Μπαδος
ΔιαγραφήΕσύ που είσαι της αστυνομίας για πε, αλυτρωτική κουζίνα επιτρέπεται να μαγειρεύουμε ή μόνο ελληνική.
ΔιαγραφήΤάς κεμπάπ, ιμάμ μπαϊλντί κιοφτέ, καζάν ντιπί, χουνκιάρ μπεγιεντί και άλλα εθνικά φαγιά
Θα σας ταράξουμε στην νομιμότητα κρυφό Σκοπιανοι
ΔιαγραφήΕ αφού το λέει ο Παντελής μπαδος ένταξη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο καλό Παντελή και να μας γράφεις. Δεν χάνει και τίποτα η ελληνική παράδοση με την απουσία σου αντίθετα ένας πρόεδρος γλάστρα ήσουνα αυτά τα χρόνια !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜετά τον Παντέλο καταρρέει η παράδοση και η Μακεδονία μας.
ΔιαγραφήΜόνο γλάστρα δεν τον λες. Αυτος πρωτοστάτησε στην ίδρυση του συλλόγου, στα Πευκωτιωτικα, στην αναμόρφωση του πάρκου του Πευκωτου. Είτε είσαι ασχετος λοιπόν είτε απλά εμπαθής.
ΔιαγραφήΕρε κρυφοφιλοσκοπιανοι που υπάρχουν στη καρατζοβα
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο Παντελή να τα λέμε και αυτά γιατί βονκοσμος ξεχνάει
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάπου φταίτε κι εσείς κύριε Μπαδο όμως. Όλοι οι σύλλογοι δηλαδή που τόσα χρόνια δεν έχετε επαναφέρει τα λόγια στα παραδοσιακά τραγούδια. Και βρίσκουν τώρα οι από πάνω και παρουσιάζουν τα δικά τους (Μακεντονκι Μπιμπιλιανκι κλπ κλπ) ως δική μας παράδοση. Και ο μέσος άνθρωπος ταυτίζει την σλαβοφωνια με τα Σκόπια, ενώ υπάρχει άφθονη σλαβοφωνη ελληνική μακεδονική παράδοση που απλά ακομα και για εμάς του ντόπιους είναι ταμπού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ μπαδος έβγαλε φωτογραφίες από το τικ τοκ με ανθρώπους να φαίνονται ποιος του έδωσε το δικαίωμα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόνο για τα Τέμπη δεν λένε τιποτα εκει, για όλα τα άλλα έχουν απο 10 γνώμες να πουν εχουν δεν εχουν γνώση επί του θέματος, ευγε και σε εσάς και σε αυτούς που σας ψηφίζουν. Κυρ παντεληδες.
ΑπάντησηΔιαγραφήεσυ εισαι απο αλλο ανεκδοτο
ΔιαγραφήΓια να καταλάβουμε και εμείς που δεν ξέρουμε πέστε μας ποιος είναι αυτός ο Παντελής μπαδος;; Φαντάζομαι κάποιος από το υπουργείο πολιτισμού...
ΑπάντησηΔιαγραφή