Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

Αριδαία: Έσπασαν, κατέστρεψαν, εξαφάνισαν ένα έργο που προοριζόταν για όλα τα παιδιά


Αριδαία: Μια παιδική χαρά-στολίδι παραμένει κλειστή δύο μήνες μετά – Ποιος θα λογοδοτήσει για την καταστροφή;


Πέρασαν περισσότεροι από δύο μήνες από την ανακοίνωση του Δήμου Αλμωπίας για την αναστολή λειτουργίας της παιδικής χαράς στις οδούς Πολυτεχνείου και Ερμού και, στα τέλη Ιουνίου, η εικόνα παραμένει η ίδια: οι πόρτες κλειστές και οι οικογένειες της περιοχής να στερούνται έναν σύγχρονο χώρο παιχνιδιού που παραδόθηκε με χρήματα των δημοτών για να εξυπηρετεί τα παιδιά.

Η συγκεκριμένη παιδική χαρά, η οποία κατασκευάστηκε το 2018 επί Δημαρχίας Δημήτρη Μπίνου, δεν έκλεισε λόγω φυσιολογικής φθοράς του χρόνου. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του Δήμου, η αναστολή κρίθηκε αναγκαία εξαιτίας σοβαρών ζημιών που προκλήθηκαν από επαναλαμβανόμενους βανδαλισμούς και κακή χρήση του εξοπλισμού.

Και εδώ ακριβώς βρίσκεται το μεγάλο πρόβλημα.

Ένας χώρος που δημιουργήθηκε για να φιλοξενεί παιδικά χαμόγελα μετατράπηκε σε πεδίο καταστροφής. Όργανα παιχνιδιού, δάπεδα ασφαλείας και εγκαταστάσεις που παραδόθηκαν σύγχρονες και πιστοποιημένες υπέστησαν φθορές σε τέτοιο βαθμό ώστε ο Δήμος να θεωρεί πλέον επικίνδυνη τη λειτουργία τους.

Οι κάτοικοι εκφράζουν έντονα παράπονα και αγανάκτηση. Πολλοί αναρωτιούνται πώς είναι δυνατόν μια σχετικά νέα παιδική χαρά να έχει οδηγηθεί σε αυτή την κατάσταση μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Άλλοι κάνουν λόγο για πλήρη έλλειψη σεβασμού στη δημόσια περιουσία, επισημαίνοντας ότι το κόστος των αποκαταστάσεων τελικά επιβαρύνει όλους τους δημότες.

«Δεν είναι δυνατόν να πληρώνουν οι οικογένειες και τα μικρά παιδιά τις πράξεις μιας μικρής ομάδας ανεύθυνων ατόμων», αναφέρουν χαρακτηριστικά κάτοικοι της περιοχής. «Κάποιοι θεώρησαν διασκέδαση να καταστρέφουν έναν χώρο που φτιάχτηκε για τα ίδια τα παιδιά της πόλης».

Το πιο ανησυχητικό όμως δεν είναι μόνο η υλική ζημιά. Είναι η νοοτροπία που κρύβεται πίσω από αυτήν. Όταν δημόσιοι χώροι που κοστίζουν χιλιάδες ευρώ γίνονται στόχος βανδαλισμών, όταν εξοπλισμός που προορίζεται για την ασφάλεια των παιδιών καταστρέφεται χωρίς δεύτερη σκέψη, τότε το πρόβλημα δεν είναι απλώς τεχνικό αλλά βαθιά κοινωνικό.

Οι πολίτες ζητούν πλέον απαντήσεις και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία της παιδικής χαράς. Παράλληλα, θέτουν το ερώτημα αν θα ληφθούν μέτρα ώστε να μην επαναληφθούν τα ίδια φαινόμενα μόλις ολοκληρωθούν οι εργασίες αποκατάστασης.

Γιατί η ουσία είναι μία: δεν μπορεί κάθε φορά ο Δήμος να επισκευάζει και κάποιοι να καταστρέφουν ξανά. Δεν μπορεί οι λίγοι που δεν σέβονται τίποτα να στερούν από εκατοντάδες παιδιά έναν ασφαλή χώρο παιχνιδιού. Και κυρίως, δεν μπορεί μια παιδική χαρά που παραδόθηκε ως κόσμημα για την πόλη να παραμένει κλειστή μήνες μετά, εξαιτίας της αντικοινωνικής συμπεριφοράς όσων αντιμετωπίζουν τη δημόσια περιουσία σαν να μην ανήκει σε κανέναν.

Οι δημότες περιμένουν πράξεις, όχι άλλες δικαιολογίες. Και τα παιδιά της Αριδαίας περιμένουν να ξανανοίξει ο χώρος που τους ανήκει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia News