Πέμπτη 28 Μαΐου 2026

Πέλλα: Έντονες αντιδράσεις αγροτών για τα ψηφιακά δελτία αποστολής – «Ασφυξία» από τα πρόστιμα και τη γραφειοκρατία


Κύμα διαμαρτυριών προκαλεί στον αγροτικό κόσμο η υποχρεωτική εφαρμογή των ψηφιακών παραστατικών διακίνησης, με δεκάδες παραγωγούς να απευθύνονται καθημερινά εκφράζοντας αγανάκτηση για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί.

Όπως επισημαίνουν, το νέο καθεστώς, παρότι στοχεύει στον εκσυγχρονισμό και τη διαφάνεια μέσω της πλατφόρμας MyDATA, στην πράξη έχει φέρει σημαντική ταλαιπωρία, αυξημένο κόστος και μεγάλη αναστάτωση στην καθημερινή λειτουργία των εκμεταλλεύσεών τους.

«Δεν προλαβαίνουμε – κάθε μεταφορά και νέα διαδικασία»

Οι αγρότες τονίζουν ότι η βασική υποχρέωση έκδοσης του ψηφιακού παραστατικού πριν από κάθε διακίνηση προϊόντων δημιουργεί ασφυκτικές πιέσεις, ειδικά σε περιόδους έντονης δραστηριότητας, όπως η συγκομιδή.

Λάθη σε στοιχεία όπως ΑΦΜ, ποσότητες, είδη ή τόπος παράδοσης μπορούν να οδηγήσουν σε σοβαρά προβλήματα κατά τη διάρκεια ελέγχων, με αποτέλεσμα πολλοί να αισθάνονται διαρκώς εκτεθειμένοι.

«Δεν είναι μόνο η διαδικασία. Είναι το άγχος μήπως γίνει κάποιο λάθος και βρεθούμε αντιμέτωποι με πρόστιμα», αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Οικονομική επιβάρυνση και εξάρτηση από λογιστές

Ιδιαίτερη ένταση προκαλεί και το αυξημένο κόστος συμμόρφωσης. Πολλοί παραγωγοί χρειάστηκε να επενδύσουν σε εξοπλισμό, λογισμικά ή υπηρεσίες, ενώ η συνεχής ανάγκη υποστήριξης από λογιστές έχει ανεβάσει σημαντικά τα έξοδα.

Την ίδια στιγμή, οι λογιστές βρίσκονται αντιμέτωποι με τεράστιο φόρτο εργασίας, καθώς καλούνται να διαχειριστούν μεγάλο όγκο παραστατικών σε πραγματικό χρόνο, συχνά υπό πίεση και χωρίς επαρκή προσαρμοστική περίοδο.

«Τα πρόστιμα είναι εξοντωτικά»

Ιδιαίτερο φόβο προκαλούν τα υψηλά πρόστιμα που προβλέπονται. Για διακίνηση χωρίς τα απαιτούμενα παραστατικά, το πρόστιμο φτάνει τα 5.000 ευρώ για απλογραφικά βιβλία και τα 10.000 ευρώ για διπλογραφικά, ανά έλεγχο. 

Αγρότες επισημαίνουν ότι πολλοί συνάδελφοί τους δεν έχουν ακόμη κατανοήσει πλήρως τις υποχρεώσεις, θεωρώντας λανθασμένα ότι ένα τιμολόγιο πώλησης (ΤΔΑ) αρκεί για να τους καλύψει.

Ωστόσο, οι έλεγχοι μπορούν να ζητήσουν ανά πάσα στιγμή τα ψηφιακά δελτία αποστολής, γεγονός που εντείνει την ανασφάλεια.

Ανάγκη για προσαρμογή και στήριξη

Παρά τη γενική αποδοχή της ανάγκης εκσυγχρονισμού, οι αγρότες ζητούν περισσότερο χρόνο προσαρμογής, απλοποίηση των διαδικασιών και ουσιαστική καθοδήγηση.

Όπως σημειώνουν, χωρίς σωστή ενημέρωση και πρακτική υποστήριξη, το νέο σύστημα κινδυνεύει να μετατραπεί από εργαλείο διαφάνειας σε έναν ακόμη παράγοντα πίεσης για τον πρωτογενή τομέα.

Το μήνυμα που εκπέμπεται είναι σαφές: η γνώση και η οργάνωση είναι απαραίτητες, όμως χωρίς ισορροπία μεταξύ υποχρεώσεων και πραγματικών δυνατοτήτων των παραγωγών, το κόστος –οικονομικό και λειτουργικό– γίνεται δυσβάσταχτο.

14 σχόλια:

  1. Σωπα...σοβαρα τωρα; Δηλαδη οι αλλοι επαγγελματιες ειναι κοροϊδα; φτανει πια με τους χαϊδεμενους αγροτες...και να ηταν ολοι επαγγελματιες ; οι περισσοτεροι ειναι δημοσιοι υπαλληλοι, κλπ κλπ...αντε φτανει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο αγρότης βλητο δεν βάζει έξοδα κέρδος κάι να πουλάει όπως κάνουν η άλλοι επαγγελματίες όπως λές παίρνει κάτι έτοιμο βάζει κέρδος και πουλάει ο επαγγελματίας ο αγρότης όσο θέλουν τα παίρνουν

      Διαγραφή
    2. Ναι σοβαρά!! Οι υπόλοιποι ελεύθεροι επαγγελματίες τι παραστατικά στέλουν καθε μέρα υπό πίεση; Που κλείνουν το Ζ κάθε βράδυ χαλαρά; Η που ένας επιπλοποιος όταν θα ετοιμάσει μια κουζίνα πάλι χαλαρά, θα ετοιμάσει και το δελτίο αποστολής; Δεν έχεις ιδέα τι αντιμετωπίζουν οι αγρότες κάθε μέρα, οπότε ραψ'το!! Θα κάθετε ο άλλος στο χωράφι να στέλνει ψηφιακό δελτίο, με τους εργάτες σε αναμονή να τους πάει σπίτι, να παρακαλάει τον Θεό να μην βρέξει και με λερωμένα χέρια από την δουλειά!! Να έχει και δεδομένα ίντερνετ εννοείται!! Χωρια που οι πιο μεγάλοι ηλικιακά δεν έχουν ιδέα να μπουν στην πλατφόρμα και να δηλώσουν την παραγωγή... Στα φουλ έξοδα πλέον, με τα ποτιστικά στο Θεό από πέρυσι με τα στικακια, να πληρώνουμε και άτομα να κάνουν ψηφιακά δελτία αποστολής, γιατί αυτό κάνουν οι περισσότεροι!!

      Διαγραφή
  2. ΣΕ ΧΑΙΔΕΨΕ ΚΑΝΑΣ ΑΓΡΟΤΗΣ ΕΣΕΝΑ:

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΕΡΩΤΗΣΗ, ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΙ ΧΑΖΟΙ..... ΠΑΩ ΣΤΟ ΧΩΡΑΦΙ, ΝΑ ΜΑΖΕΨΩ ΣΥΜΠΗΡΗΝΑ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΩ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ, ΚΙΝΗΤΟ Ή ΤΟΝ ΛΟΓΙΣΤΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΜΟΝΗ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΑΩ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν θες να τα πουλήσεις, ναι. Αλλά έχεις και την επιλογή να τα πας από το χωράφι σπίτι χωρίς χαρτί και μετά από το σπίτι βγάζει πώληση/μεταφορά στην ένωση

      Διαγραφή
    2. Όλοι οι αγρότες όλη την ώρα στο κινητό σερφαρετε τη θέλετε να μας πείτε ότι δεν έχετε ίντερνετ χαχα γελάσαμε για το Facebook έχετε όμως έλα έλα όλα δήλωση κανονικά βάλατε μέσα την Ελλάδα τόσα χρόνια

      Διαγραφή
  4. Δελτίο Αποστολης απο το χωράφι μέχρι τον χώρο που παραδίδουμε Με Μονάδα μέτρησης κλουβάκια τελαράκια κτλπ στις παρατηρησεις στο περίπου τα κιλά …..και ο συνεταιρισμός ή έμπορος ποσοτικής παραλαβής με τα ζυγισμένα όταν τα παραλαμβάνει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μπράβο κουλαρε. Στρώσε τους γιατί το παραξήκωσαν.
    Σάμπως δε θα σε ψηφίσουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ναι, κ ίντερνετ πρεπει να έχεις. Κ επίσης αν κόψεις δελτίο αποστολής για εναν έμπορο που ξεκίνησες να πας κ στο τέλος σου πει οτι δεν τα θελει, θα πρεπει να το ακυρώσεις αυτο που έκοψες κ να κόψεις νεο για τον επόμενο. Ολα αυτά ααααν έχεις δίκτυο, ααααν δεν πέσει η πλατφόρμα, αααααν εισαι τυχερός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συγκρίνετε διαφορετικής φύσης επαγγέλματα! Οι επαγγελματίες: Άλλο οι παρέχοντες υπηρεσίες(λογιστές,δικηγόροι,μηχανικοί,ιατροί δημόσιοι υπάλληλοι, μισθωτοί κ.λ.π.) άλλο τα τεχνικά επαγγέλματα(Που ασκούν και εμπορία),άλλο οι έμποροι,άλλο η εστίαση! και τελείως διαφορετικό οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι!Όλοι αλληλοεξαρτώμενοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Η κυβέρνηση πρώτα να κάνει κάτι με τις τιμές που πουλάμε και τα κόστη που αντιμετωπίζουμε και μετά να ζητά δελτία... Τους οφείλουμε ένα γερό τσάκισμα στις κάλπες αν έχουμε κακαλα και δεν είμαστε μόνο λόγια παχιά ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγρότες έμαθαν στην λαμόγια, όλοι με τρία αυτοκίνητα με Hilux 40 και 50 χιλιάδων και τρακτέρ μια από τα ίδια,μια ζωή στην ανομία και στο τσάμπα, Μητσοτάκη θέλατε Ευρώπη θέλατε τώρα δηλώσετε τα πάντα,οι άλλοι ελεύθεροι επαγγελματίες δεν κατουρισαν στο πηγάδι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Στις επόμενες να τους δώσετε τους κεφαλαιούχους 58% το 48 ηλίθιοι ήταν λίγο φτωχομπινεδες που σας έχουν για πρωινό.
    Καλά σας κάνουν δεν θα μάθετε να ψηφίζετε ποτέ τα συμφέροντα σας .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia News