Η κυβέρνηση σκοπεύει να ενεργοποιήσει ένα σύστημα βαθμολόγησης (point system) για τους οφειλέτες που χρωστούν σε εφορία, ασφαλιστικά ταμεία, τράπεζες και οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης.
Στόχος είναι η αξιολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητας και της συναλλακτικής συμπεριφοράς τους, με σκοπό να περιοριστεί η αύξηση του ιδιωτικού χρέους και να διευθετηθούν οι οφειλές με προσωποποιημένο τρόπο. Αυτή η πρωτοβουλία συνδέεται με τη δημιουργία και τη λειτουργία της Ανεξάρτητης Αρχής Πιστοληπτικής Αξιολόγησης, για την οποία η νομοθεσία είχε θεσπιστεί ήδη από το 2022.
Η αξιολόγηση που θα λαμβάνουν οι οφειλέτες θα χρησιμεύει ως οδηγός για την αποπληρωμή των χρεών τους, τη λήψη δανείων, και πιθανώς για τη συμμετοχή τους σε δημόσιους διαγωνισμούς. Αυτοί που έχουν υψηλό πιστοληπτικό σκορ θα διευκολύνονται περισσότερο στη διαδικασία δανεισμού και ρύθμισης των οφειλών τους.








































